dinsdag 30 juni 2015

Dag 15, Oleta River State Park

Dag 15, de laatste hele dag die we hebben in Miami Beach. We weten als we wakker worden nog niet wat we willen doen. Nadat we hebben uitgeslapen gaat we eerst even ontbijten en bedenken wat we gaan doen vandaag. We beslissen uiteindelijk dat we naar Oleta River State Park park gaan. Deze ligt ten westen/noorden van Miami Beach.

We vertrekken tegen het einde van de ochtend richting het park, in principe is het een klein stukje rijden en we zijn er dan ook zo. We betalen $6 entree en parkeren onze auto op een zo goed als leeg enorm parkeer terrein.

We hebben inmiddels al meerdere parken bezocht, en ze hebben allen hun eigen "eigenschappen". Dit park is best groot en ligt relatief dicht tegen de grote stad aan.

We beginnen aan onze wandelingen en merken gelijk de nette en uitgebreide faciliteiten op. We komen als eerste aan bij het water, waar je een mooi uitzicht hebt op de Biscayne Bay.

We lopen verder langs een pad dat door het park loopt. We komen veel overkapte BBQ plaatsen tegen, welke blijkbaar ook gereserveerd kunnen worden om bijvoorbeeld feestjes te geven.

Beestjes komen we natuurlijk ook regelmatig tegen :-). Waaronder ook een spin die een tweetal poten lijkt te missen.

We komen eigenlijk verder niemand tegen in het park, af en toe zie je iemand over het water voorbij gaan met een kano, maar in het park zijn wij de enige die aan het lopen zijn.

De wandeling wisselt af met bebossing en wat meer open vlaktes, af en toe komen we weer een spin tegen, soms zijn daar grote spinnen tussen. Volgende spin schatten we op een grootte van een hand (inclusief poten). Hij zat best hoog in de bossen, dus helaas zat er een goede detail foto niet in :-(.

We lopen weer door, inmiddels hebben we het zuidelijkste punt bereikt van het park, we gaan weer richting het noorden (via het westen) waar de auto staat. Langs dit gedeelte ligt stilstaand water, iets wat muggen fijn vinden. We zetten er dus wat meer vaart achter, we komen ook af en toe een spinnetje tegen.

We komen weer terug bij de parkeerplaats. Dit soort parken zijn enorm kwa oppervlakte, en we hebben dan ook nog maar een klein gedeelte gehad. Op onderstaande foto geeft de rode lijn aan wat we nu gelopen hebben.

Maar we houden ermee op voor vandaag. Het is heel warm en we willen nog even naar Suftside in het noorden van Miami Beach om het strand te bekijken. Daar kunnen we wellicht ook ergens een hapje eten.

Aangekomen in Surfside (nog geen 10 minuutjes rijden) parkeren we de auto en lopen we richting strand. De stranden zijn hier niet voorzien van strandwachten, en het zijn voornamelijk hotels/appartement complexen welke deze stranden gebruiken lijkt het. Het is niet heel erg druk aan het strand.

We lopen richting de winkelstraat om daar wat te eten bij een restaurant. Er zijn er niet veel, en al helemaal niet met terras, de enige met terras lopen we binnen om te vragen of we buiten wat kunnen eten. Helaas, niet mogelijk. We snappen niet dat iedereen daar perse binnen wilt eten als je ook buiten in de schaduw met een briesje je koe naar binnen kan schuiven.

We besluiten om weer terug te keren naar het appartement om te kijken of we daar in de buurt iets kunnen eten. We belanden uiteindelijk bij Il Bolognese, een Italiaans restaurant op Lincoln Rd. Tamara gaat voor Fish & Chips, ik ga voor een Rib-eye.

Het eten smaakt goed, naar onze lunch gaan we weer richting appartement. Ik heb nog een hoop foto's van gisteren te sorteren en een blog verder bij te werken.

In de avond besluiten we weer ergens te gaan eten op Lincoln Rd, bij Aura om precies te zijn. Dit is, je zult het niet geloven, ook een Italiaans restaurant. Ik overdrijf niet als de helft van de restaurants in Miami Beach van Italiaanse origine zijn.

Tamara gaat voor kip en ik kies voor een Seafood salade. Het eten, de salade althans, is erg teleurstellend.

Na een aantal drankjes besluiten we weer richting het appartement te gaan. Morgen vertrekken we in de middag weer richting vliegveld om rond 19u te vertrekken met het vliegtuig. Er moet nog een hoop ingepakt worden morgen.