Woensdag, 17 juni
Vandaag gaan we een bezoekje brengen aan het grote waterreservoir in het westen van Brno. We stappen al lekker op tijd, maar wel na de spits, in de tram richting het westen.
We wandelen langs het water, door het park waar scholieren diverse spelletjes aan het spelen zijn met een school activiteit. En er liggen ook al wat mensen lekker te zonnen.
We lopen ook nog even langs de stuwdam, waar een deel is afgezet door een politielint (of was afgezet, het lint is op verschillende plekken los gekomen).
Als alles weer verorberd is gaan we weer richting de tram.
In de middag zoeken we even verkoeling in het winkelcentrum.
In de avond lopen we een lekker rondje door het centrum, en pakken uiteindelijk een terrasje om onze vetreserves op pijl te houden.
In het centrum is er een evenement, die met de GP te maken heeft. Er staan grote schermen, bier kraampjes en een groot podium met live muziek.We maken weer een wandeling door het centrum, en pakken ergens een mooi plekje op een terras.
En als je een paar liter verder bent moet je soms toch naar het toilet. Waar die is? Om de hoek, de deur door, en met de trap naar boven. Pfffff, fijne trap.
Uiteindelijk maken we het niet te laat. Morgen hebben we onze laatste volledige dag in Brno.
Donderdag, 18 juni
Vandaag hebben we een lekkere relax dag. Niets gepland, gewoon eerst ff naar het winkelcentrum, en daarna lekker in de middag bij de Starobrno brouwerij in het zonnetje op het terras zitten.
Morgen vertrekken we weer naar Pilsen.
Vrijdag, 19 juni
Al op tijd pakken we de spullen, en laden we de auto vol. Het is weer tijd om terug te keren naar Pilsen.
Het is heerlijk rustig onderweg, maar om het toch een beetje toeristisch te houden, gaan we een groot deel binnendoor.
Aangekomen in Pilsen gooien we de auto aan de lader bij de supermarkt, en hebben we mooi de tijd om boodschapjes te doen en de lunch te halen.
Voor diegene die zich vervelen, hier een Youtube filmpje met onze route van deze dag:
Vanaf de supermarkt is het ongeveer 5 minuutjes rijden naar het appartement waar we verblijven. Hier relaxen we eventjes, en frissen ons op. Om vervolgens naar de Raven brouwerij te lopen die om de hoek ligt (okay, okay, 2 hoeken).
En we blijven gelijk wat eten hier.
We keren weer op tijd terug naar het appartement. Morgen gaan we lekker het water opzoeken, ze verwachten 32 graden.


























