dinsdag 1 juli 2014

The Florida Keys, dag 1

We gaan twee dagen naar de Keys, in eerste instantie hadden we 1 dag ingepland, maar aangezien het dik 4 uur rijden is enkele reis hebben we toch maar besloten hier een overnachting te boeken in Key West.

We vertrekken in de ochtend iets voor 8u richting de Keys. Onze eerste stop (Bahia Honda State Park) ligt ongeveer een uur voor onze eindbestemming. Natuurlijk stoppen we wel een paar keertjes kort om van het uitzicht te genieten, het water rondom de Key eilanden is schitterend!

Eenmaal aangekomen bij Bahia Honda State Park maken we een wandeling door het park, dat voornamelijk door de mensen uit de regio gebruikt wordt voor recreatie aan het water incl BBQ.

Het park hadden we echter niet alleen uitgekozen vanwege de mooie wateren, die heb je wel meer hier in de buurt. Wat opvallend is bij dit park is het uitzicht op een oude brug, een brug welke niet meer in gebruik is, en waar je ook maar beter niet meer overheen kan lopen :-).

Verder kwamen we nog een aantal beestjes tegen onderweg naar de brug waaronder de volgende twee park-bewoners.

Het is weer tijd om verder te rijden richting Key West. We willen tenslotte lekker op tijd aankomen zodat we onszelf ook nog eerst op kunnen frissen in ons hotel. Onderweg komen we ook nog de oude brug tegen naast de huidige highway (ik sluit niet uit dat deze foto eerder is genomen dan de aankomst bij het park)

Aangekomen in Key West parkeren we de auto tegen een tarief van $4 per uur. Nog niet eerder zo'n hoog tarief meegemaakt in de US, maar we staan dan ook wel op een top locatie. We kiezen er eerst voor om ergens te lunchen voordat we naar het hotel gaan, het is tenslotte al 1 uur voordat we aankomen in Key West. We kiezen voor een makkelijke hap bij het Hardrock Cafe, waar we tevens onder eten kunnen vernemen dat Nederland gewonnen heeft van Mexico :-). We eten onze lunch op en gaan, na een korte wandeling door Duval Street, naar het hotel, het is tijd voor een opfrisbeurt :-).

Eindelijk aangekomen bij ons hotel. Gelukkig worden we snel geholpen bij het hotel en krijgen we binnen 1 minuut de pasjes om de kamer in te komen.

Na twee uurtjes te zijn bijgekomen in het hotel hebben we een taxi genomen naar downtown Key West. We lopen een rondje downtown en komen aan bij het meest zuidelijkste punt van de USA, ik dacht dat punt leuk op de foto te kunnen zetten, helaas, er staan een hoop toeristen in de rij om zelf op de foto te staan samen met "dat ding". Gelukkig krijg op een paar seconden tussen de wisseling van toeristen een kans om dat geval op de foto te zetten, geen makkelijke klus dus.

We lopen verder richting Duval street, kijken wat voor leuke dingen er nog meer te beleven zijn. Al snel blijkt het 100% toerisme, dus geen enkele leuke winkel. Wel veel bars en restaurants, dus dat komt wel goed. Uiteindelijk belanden we bij een mooi restaurantje in het midden van Duval street met een mooi uitzicht op de straat.

Het is tijd om naast de gebruikelijke Corona's ook wat eten te bestellen. Tamara kiest voor een Lambs rack en ik kies voor de Big Lobster.

En we sluiten het gerecht natuurlijk af met de Key Lime Pie! Want wat is een bezoekje aan de Keys zonder de Key Lime Pie geprobeerd te hebben?

Na de Key Lime Pie slaat de vermoeidheid toch toe naar een best lange en drukke dag. We drinken nog 1 Corona op het terras en wandelen vervolgens de straat op om een knalroze taxi aan te houden welke ons naar het hotel terug brengt. Morgenvroeg gaan we verder Key West bekijken.