We gaan weer voor een paar weekjes op pad in Tsjechië. We hebben dit jaar gekozen voor 1 week Pilsen, 2 weken Brno en de laatste week weer in Pilsen. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat we hier zijn, maar we proberen toch weer nieuwe dingen te ontdekken.
Vrijdag laat in de middag gaan we op pad naar onze eerste tussenstop in Duitsland. Tussenstop in Duitsland? Yup, we overnachten ongeveer halverwege in Duitsland, zodat we op zaterdag lekker op tijd aankomen in Tsjechië.
We vertrekken vrijdag rond half 4.
Onderweg is het lekker rustig op de meeste delen.We krijgen op het laatste deel nog wel flink wat regen, wat in Duitsland altijd resulteert in heel slecht zicht door al het opspattende water.Gelukkig laten we die donkere wolken achter ons voordat we aankomen bij het hotel.
Bij aankomst kunnen we de auto meteen aan de Tesla Supercharger zetten, die naast het hotel ligt.
We starten dus met wat mist. Gelukkig blijkt de mist best mee te vallen onderweg, we hebben er al snel een zonnetje bij.
Vanaf onze hotelkamer sluiten we de dag af met een zonnig uitzicht. Hopen dat dat we morgen ook lekker weer hebben om te rijden.
Zaterdag 6 juni, onderweg naar Tsjechie
Nadat we wakker zijn doen we het raam open, lekker het zonnetje bekijken. Ow, wacht.
Een kort stukje voor de Tsjechische grens komen we nog 3 militaire vliegtuigen tegen.
Aangekomen bij ons hotel parkeren we de auto.
En gooien we de spullen af in onze hotelkamer. Hier blijven we voor 1 nachtje. Morgen verplaatsen we ons naar een volledig appartement zo'n 100 meter verderop.
Zo en nu is het tijd voor een biertje.
Als we door het centrum lopen, zien we dat het een flinke bouwput is bij het grote plein in het centrum. Ze zijn hier het hele centrum aan het renoveren.
Aan het einde van de middag gaan we lekker op het terras zitten bij Plzeňka Plzeň in het centrum. Lekker voor een pilsje en wat te eten. Tamara gaat voor een biefstuk, ik voor een dubbele cheeseburger.En de eerste dag in Plzen sluiten we af in Dominik.
Morgen hebben we een korte verhuizing van het hotel naar het appartement in de planning staan. In de avond gaan we naar een groot metal festival. Niet dat we normaal naar metal festivals gaan, maar er is nu een groot festival in Plzen, en we zijn er toch :-).
Zondag 7 juni
De ochtend beginnen we lekker vroeg met een erg goed ontbijt. Het ontbijt bij Hotel Plzen is altijd echt bijzonder goed geregeld.
Na het ontbijt maken we een wandeling door het winkelcentrum en het centrum.
Tussen de middag pakken we een lunch in het centrum naast het park. Tamara gaat voor een lekkere salade, ik werk een hotdog naar binnen.
Na de lunch trekken we in ons appartement, nog ff rustig aan doen voordat we naar Metalfest gaan. Metalfest? Ja, we gaan naar een metal festival. Elk jaar vindt dit grote evenement plaats in Plzen, dat dit jaar precies valt in het weekend dat wij er zijn. Het is niet helemaal ons muziek, helemaal niet als hij keiharde metal is, maar ja, je moet het een keer gezien hebben.Tegen 4 uur lopen we richting het festival terrein, het terrein ligt naast de dierentuin. Waar het normaliter altijd heel erg rustig lopen is, zien we nu een hoop metalheads hier huppelen :-).
Het eerste wat we tegenkomen is het camping terrein van het festival.
De tickets die we vooraf gekocht hebben wisselen we om met een toegangsbandje, waar direct ook een chip op zit om overal mee te betalen.
We lopen het terrein verder op. Er zijn hier veel eettentjes, heel erg veel.
We schieten een biertent in om wat bier te halen. Standaard krijg je een halve liter Gambrinus voor omgerekend zo'n 2,90, optioneel kun je bij sommige tenten ook Urquell krijgen voor 3,70. Naar mijn idee best nette prijzen voor een festival.
We gaan richting het podium, pfff, dat is druk met een hoop herrie, we gaan dus echt niet ergens vooraan een plekje zoeken.
Zo, achteraan heb je mooi zicht, een stuk minder volume, en een biertentje op 5 meter afstand.
Het is inmiddels ook al 5u geweest, dus we lopen nog een laag naar boven waar ze nog meer eet-tentjes hebben staan. Het is er nog vrij rustig.
Het blijkt goede timing te zijn geweest. Terwijl we de hotdogs naar binnen schrokken is de band klaar met spelen, en grote groepen komen ook voer scoren. Het is weer tijd om terug te gaan naar ons plekkie waar al snel een nieuwe band begint.
Na een tijdje is weer tijd om een stukje te lopen om extra voer te halen.
Helemaal vooraan ziet het er lekker op elkaar gestapeld uit.
Inmiddels zijn wij overigens ook op het gras gaan zitten.
Rond half 10 begint de laatste band Sepultura, die wel erg harde metal beginnen te spelen.
Morgen hebben we niet iets hard in de planning staan, maar volgens de weersverwachting is voor komende week morgen de enige dag dat het echt lekker warm is. Daar gaan we dus wel de activiteiten op aanpassen.









































Geen opmerkingen:
Een reactie posten