donderdag 20 juni 2024

Maandag en dinsdag, Pilsen en onderweg naar Olomouc

Deze Maandag zijn de weersverwachtingen weer goed, en hebben we in de planning staan om in het noorden van Pilsen wat water op te zoeken. We beginnen in de ochtend redelijk op tijd met het ontbijt, in de ochtend heb ik namelijk nog een bezoekje gepland voor het werk.

Rond half 11 ben ik weer terug in het hotel, en beginnen we de ochtend met een mooie wandeling naar het noorden van Pilsen.

We wandeling begint in het centrum, en gaat langs het stadion van de lokale voetbalclub, langs de oefenvelden over naar buitengebied.

Weinig tot geen wind, en een zonnetje, de combinatie maakt het best warm, ondanks dat de temperatuurmeter maar 23 graden aangeeft. De weg is gelukkig erg fijn om over te wandelen, we komen over heel de route enkele fietsers tegen, het is erg rustig.

Iets voor 12 komen we aan bij het meer.

Je kunt rondom het hele meer lopen, we lopen richting het noorden van het meer over een mooi pad, hier kun je eventueel ook nog afslaan naar andere stukken water en bossen.

We lopen weer een stukje verder, en belanden uiteindelijk bij een mooi strandtentje.

En hier verorberen we ook gelijk een mooie boterham.

We lopen halverwege de middag weer lekker op tijd terug naar een hoofdweg.

En daar pakken we mooi een tram terug naar het centrum.

In de avond kiezen we ervoor om bij een lokaal restaurantje wat lekkere pilsjes en een schnitzel te verorberen. Morgen vertrekken we weer op tijd richting Olomouc, dus we maken het zeker niet te laat vanavond.

Dinsdag, onderweg naar Olomouc

Deze dinsdag staan we al op tijd op, we hebben de planning om iets voor 8u naar Olomouc te vertrekken. Als ik om 7u het rolluik omhoog gooi is het zonnetje al zichtbaar.
Al met al weten we mooi iets voor 8 te vertrekken, om 10u heb ik een meeting voor het werk, dus dan moeten we een tussenstop inplannen. Als alles volgens planning verloopt kan ik het mooi inplannen met het laden van de auto.

Onderweg kunnen we lekker doorrijden, enkel bij Praag hebben we wat files, maar voor de rest kunnen we lekker door zoemen.

De 2e helft van de rit hebben we nog even oponthoud bij Brno, maar ook dat is eigenlijk zo voorbij.

Iets voor 12u komen we aan in het warme Olomouc, de temperatuurmeter tikt inmiddels 32 graden aan. Pffff.

Aangekomen gaan we de auto nog ff volladen bij een winkelcentrum, en kunnen we gelijk de luch fixen.

Uiteindelijk komen we rond half 1 bij het hotel aan. Veel te vroeg, we kunnen eigenlijk pas inchecken vanaf 2 uur, maar onze kamer is gelukkig al klaar.

We frissen onszelf even op in het hotel en lopen de hoek in, het centrum in.

Weinig tot geen wind, pfff, het is erg warm, maar het zal ons niet weerhouden om toch even een mooie wandeling door het centrum te maken (wat overigens niet heel groot is).

Uiteindelijk zoeken we mooi de schaduw op om wat koelvloeistof naar binnen te schrokken.

Einde van de middag gaan we nog even terug naar het hotel, om in de avond het restaurant tegenover ons hotel te bezoeken voor een hapje en een drankje. We gaan wel binnen zitten, niet buiten, buiten ga je stuk in de zon zonder beschutting.

Na een lekker pilsje kiezen we wat te eten uit.

Na het eten sluiten we nog even af met enkele pilsjes voorin in het restaurant.

Niet al te laat vertrekken we weer richting hotel, morgen in de ochtend heb ik eerst een werkgerelateerde afspraak staan, na deze afspraak gaan we Olomouc verder bekijken.