woensdag 18 juni 2014

Welcome to the United States of America, enjoy your stay

Vandaag zijn we dan eindelijk aangekomen op bestemming, na een hele lange dag vliegen en een tussenlanding op Orlando Stanford.

Maandag zijn we naar het Ibis hotel naast schiphol gereden waar de een overnachting hadden geboekt, hier kunnen we ook de auto laten staan voor de periode dat we op vakantie zijn. Aangezien onze vlucht om 8u in de ochtend de lucht in gaat, hadden we geen zin om thuis al zo ongelooflijk vroeg te moeten vertrekken.

De ochtend van de vlucht staan we om 4u op, om 4:50u staat namelijk de shuttlebus van Ibis voor de deur. Met een overvolle shuttelbus vertrekken we richting Schiphol waar we vervolgens binnen 10 minuutjes aankomen. Daar is het dan eerst tijd voor een ontbijtje en het lange wachten voordat we eindelijk aan boord mochten.

Het vliegtuig was tot de laatste stoel volgeboekt. Het was dus aardig druk in het vliegtuig, inclusief decibellen procuderende en rondrennende kinderen waardoor slapen helaas niet echt makkelijk ging. Na een lange rit van zo'n 9 uur was er land in zicht.

De tussenstop op Orlando Sanford ging op zich vrij soepel, de norse immigration officers welke panisch reageerde op elk telefoon- en fototoestel onbrak niet, maar uiteindelijk kregen we hier onze stempel en mochten we onze bagage opnieuw inchecken. Op zich een vreemde tijdrovende procedure, maar uiteindelijk tijdbesparend op Miami airport doordat we daar niet meer door immigrations en douana heen hoeven.

Aangekomen in Miami Airport gaat alles voorspoedig, de babageband kreeg een storing, net als in Sanford. Hier mogen ze dus nog wel wat aan doen daar in de USA :-). Met de bagage in de hand zijn we richting Alamo gereden waar we de auto hadden opgehaald. Het was tijd om de route in te zetten richting South Beach.

Het begin van de route ging goed, ik had vooraf al een stomtom in de VS besteld en thuis ontvangen (wat een stuk goedkoper is dan huren). Het enige probleem dat ik had is dat het apparaat geen sattelieten vond de eerste 10 minuten onderweg. Dus heb na 5 minuten rijden Tamara op gemak gesteld door eerlijk te zeggen dat ik geen idee had waar we reden, wat overigens ook echt zo was ;-). Nadat de navigatie eindelijk de sattelieten had opgepikt gingen we de goede kant op, richting Miami Beach.

Aangekomen bij het appartement konden we de auto uitladen. De twee koffers op de achterbank, de kofferbak paste ze niet :-). Maar met dak open kun je er gelukkig makkelijk bij.

Aangekomen bij het appartement zijn we inmiddels meer de 21 uur op, het wordt tijd om ons een beetje op te frissen en een restaurantje op te zoeken om wat te eten. Gelukkig zitten op de hoek Lincoln Road, dus ver lopen hoeven we niet.

De avond heeft een lekker briesje wat het aangenaam maakt, we vinden een argetijns restaurantje waar ik een enorme lap vlees bestel en Tamara zich verwent met een lekkere Tonijn.

Nadat we klaar zijn met eten is het aantrekkelijk om nog de verdere avond door te brengen op Lincoln Road, het is een gezellige straat met een hoop terrasjes. Het bier voelen we inslaan en we zijn moe, het is dus tijd om naar bed te gaan. Morgen weer een nieuwe dag.

1. Ruud toch!....zomaar gaan rijden zonder kaart ofzo!! pff zou het spaansbenauwd gekregen hebben! Gelukkig goed afgelopen! Ziet er verders wel gezellig uit!
    geniet ze maar met volle teugen!